Zboží a prodej

Květen 2017

Vrcholí sezona zpracování špenátu, v Agrimexu jej ročně zpracují tři tisíce tun23. května 2017Zpravodajství Vrcholí sezona zpracování špenátu, v Agrimexu jej ročně zpracují tři tisíce tun

Český špenát má dvě hlavní sezony, jarní a podzimní, ta první právě v těchto dnech vrcholí. V moderním zpracovatelském závodě společnosti Agrimex v Panenských Břežanech ročně zpracují na 3 000 tun špenátu, zhruba osmdesát procent produkce je určeno pro maloobchod, deset až patnáct procent míří do gastroprovozu a zhruba pět procent je určeno pro export.

Firemním sloganem je „zelenina čerstvější než čerstvá“. „Ovoce i zeleninu sklízíme v jejich optimální zralosti a její zpracování probíhá v řádu hodin. Šokovým zmrazením si zelenina i ovoce uchovají nejen svou chuť, ale i vůni, barvu a vysoký obsah nutričních látek a vitamínů,“ říká Ryszard Nemoudry, ředitel společnosti a předseda představenstva společnosti Agrimex. A dodává, že opravdu čerstvá je zelenina pouze v den sklizně (na hlavní fotografii je čištění sklizeného špenátu). Tradiční konzervační proces mražením probíhá bez přídavku jakýchkoli barviv, stabilizátorů či umělých konzervantů.

Ředitel Agrimexu Ryszard Nemoudry ukazuje čerstvě sklizený špenát.

 

Trend smoothie a zdravého životního stylu zvyšuje odbyt mraženého ovoce

Novinkou v sortimentu společnosti je například zelenina na bylinkovém másle či listový špenát  – pod značkou Dione a Dione Premium. K oblíbeným zeleninovým směsím patří například Exlusive polévková směs či Česká 9dílná směs, v letní sezoně pak vede zelenina na grilování. U té je velmi důležité porcování zeleniny, například cuketa musí být ve směsi nakrájena na silnější plátky, aby se s ostatní zeleninou ve směsi grilováním rovnoměrně propekla

Dobře se na trhu daří také mraženému exotickému ovoci. „Díky trendu smoothie se velmi daří například mraženému mangu, které dovážíme přímo z Peru a jehož prodej se desetinásobně zvedl,“ říká vedoucí obchodu Radek Malý. Na kulinářský trend reaguje společnost také novými webovými stránkami, kde najdou spotřebitelé mimo jiné řadu videoreceptů.

Ze zmraženého ovoce do segmentu zmrzlin

Před několika lety si společnost všimla faktu, že klesá prodej menších balení mražených jahod. „Zjistili jsme, že spotřebitelé prakticky nevědí, co s mraženými jahodami vlastně dělat, tak jsme se pustili do výroby jahodových dření a ovocných nanuků,“ vysvětluje Ryszard Nemoudry. Výrobky bez obsahu konzervačních látek si rychle získali zájem spotřebitelů a produkt Jahodová dřeň byl oceněn jako nejlepší v Testu jahodových zmrzlin v testu MF Dnes. Ačkoliv produkce jahodových dření a zmrzlin netvoří grow, kterému se Agrimex věnuje, výroba zmrzlin představuje zajímavý doplněk sortimentu, a společnost jej tak může nabídnout například i do programu výroby privátních značek.

Velké plány má závod Agrimex také se super sladkou kukuřicí, která je oblíbená v grilovací sezoně (celé klasy i segmenty) a kterou společnost v letošním roce pěstuje ve svém bezprostředním okolí. Hlavní dodavatelé pěstované zeleniny a ovoce, které společnost Agrimex zpracovává, pocházejí z úrodné oblasti Litoměřicka a Polabí.

Agrimex zaměstnává 35 zaměstnanců, v sezoně se k nim přidá ještě další padesátka brigádníků. Společnost působí na trhu od roku 1995 a zabývá se výrobou a obchodem se zmrazenými potravinami, především zeleninou, zeleninovými směsmi a ovocem.